tiistai 12. toukokuuta 2009

Liputuspäivä


Taas liput liehuvat tangossa. Tänään on Snellmanin päivä, suomalaisuuden päivä. J.V. Snellman (1806-1881) oli tärkeä henkilö Suomelle. Hän työskenteli suomalaisen kulttuurin puolesta ja hänen ansiostaan Suomi sai oman rahan, markan. (Kuitenkin vuodesta 2002 lähtien euro).

Die Fahnen flattern wieder. Heute ist der Snellman-Tag, der Tag der finnischen Kultur. J.V.Snellman (1806-1881) war eine wichtige person für Finnland. Er arbeitete für die finnische Kultur und dank ihm bekam Finnland eine eigene Währung, eine Mark. (Aber seit dem Jahr 2002 Euro).

2 kommenttia:

Allu kirjoitti...

Täältähän löytyi uusi blogi. Onnea!

Kirlah kirjoitti...

Kiitos Allu. Täytyy kokeilla välillä tällaistakin.