lauantai 22. elokuuta 2009

Aamuinen pyöräretki

"Aamuhetki kullan kallis", sanoo sananlasku. Ja se pitää paikkansa. Mitä kaikkea näin aamulla pyörälenkillä?
Ein Sprichwort heisst: "Morgenstund hat Gold im Mund". Und das stimmt wirklich. Was alles habe ich heute morgen auf meiner Fahrradtour gesehen?
Usva nousi järvestä. Tulee kaunis päivä.
Der Nebel steigt von dem See auf. Es wird ein schöner Tag.

Järvi oli peilityyni. Puut heijastuvat järven pinnasta.
Der See war Spiegelglatt. Die Bäume spiegeln sich im See.
Näin myös kaksi saunamökkiä, toinen vain oli ylösalaisin!
Ich habe auch zwei Saunahütten gesehen. Die andere steht nur verkehrt!
Ja tien vieressä kukki kanerva.
Und am Weg hat das Heidekraut geblüht.
Etana yritti ylittää tien.
Eine Schnecke versuchte den Weg zu überqueren.

4 kommenttia:

Tuula kirjoitti...

Siis aivan ihastuttavia kuvia. Varsinkin tuo ylimmainen!

Kirlah kirjoitti...

Me ilmeisesti elämme molemmat hienoissa maisemissa. Kumpikin vain ihan erilaisissa.

Nurkkalintu kirjoitti...

Olet tallentanut kauniin aamuhetken. Hienot kuvat!

Kirlah kirjoitti...

Kiitos Nurkkalintu. Aamuhetki oli todella kaunis, aurinko paistoi pilvettömätä taivaalta, mutta kuvissa näyttää kuin aurinko ei paistaisi.
Kaikki kuvat, joissa oli auringonvaloa, menivät pilalle. Siis amatööri.