maanantai 10. elokuuta 2009

Metsän satoa

Lauantaina menimme metsään poimimaan sieniä, kanttarelleja. Otimme mukaan sienikorin ja sieniveitsen, jonka toisessa päässä on harja. Sillä leikataan ja puhdistetaan sienet.
Am Samstag haben wir im Wald Pilze, Pfifferlinge gepflückt. Ein Pilzmesser mit Bürste ist gut mitzuhaben.
Löysimme paljon kanttarelleja.
Wir haben viele Pfifferlinge gefunden.
Poimimme samalla mustikoita poimurilla. Metsässä on nyt paljon mustikoita.
Mit einem Beerenpflücker haben wir auch Heidelbeeren bekommen. Jetzt ist der Wald voll von Heidelbeeren.
Kotona puhdistimme roskat pois tällaisella perkausvälineellä.
Zu Hause haben wir die Beeren mit so einem Putzgerät geputzt.

Ei kommentteja: