lauantai 8. elokuuta 2009

Peruna- ja sipulisatoa

Puutarhasta saadaan jo satoa. Peruna kukkii.
Wir bekommen schon Ernte im Garten. Die Kartoffeln haben Blüten.

Kuokalla tarvitsee kaivaa vain yksi varsi. Yhdessä varressa voi olla jopa kaksitoista mukulaa.
Man braucht mit dem Karst nur einmal zu graben und so bekommt man von einem Kartoffelkraut sogar zwölf Knollen.

Sipulikin kasvaa hyvin. Mutta kukahan nämä kaikki syö?
Auch die Zwiebeln wachsen gut, aber wer wird das alles essen?

3 kommenttia:

Hannele kirjoitti...

Omat potut on parasta herkkua.

Hannele kirjoitti...

P.S.
Sipulin valoiset kauniit kukat sopii kukkapenkkiinkin.

Kirlah kirjoitti...

Hannele, viime vuonna melkein jokainen sipuli kukki komeasti ja kukat olivat todella hienot. Mutta ne sipulit, joissa oli kukka, olivat kovia, melkein ruoaksi kelpaamattomia.
Tänä vuonna taitoimme kaikki kukat irti, ja sipulit ovat nyt hyviä.