lauantai 15. elokuuta 2009

Savustettuja muikkuja

Tämä on savustuspönttö puutarhassa. Ostimme muikkuja ja savustimme ne ulkona.
Das ist unser Räucherofen im Garten. Wir haben kleine Maränen gekauft und haben sie draussen geräuchert.

Savustettuja muikkuja. Muikku on Saimaan pääkala.
Geräucherte kleine Maränen. Die kleine Maräne ist die hauptsächliche Fischart im Saimaa-See.
Voisulakastiketta, jossa on voita ja vähän vettä. Mausteena tilliä, sipulia ja suolaa. Lisäksi oli perunoita. Yksinkertaista, mutta hyvää.
Butterschmalz mit ein bisschen Wasser. Als Gewürz Dill, Zwiebel und Salz. Und noch Kartoffeln als Beilage. Einfach, aber lecker.

2 kommenttia:

Tuula kirjoitti...

Rakastan muikkuja!!! Varsinkin savustettuina. Mutta ovat nehyvia paistettuinakin ja rantakalassa.

Todella toivon, etta syyslomaksi suunniteltu Suomen reissu onnistuu. Sitten nautiskelen kaikkia naita suomalaisia herkkuja!

Kirlah kirjoitti...

Muikkuja vain on vaikea saada nykyään. Järvissä ei ole enää niin paljon kalaa kuin ennen.