tiistai 22. syyskuuta 2009

Taksvärkki - Tagwerk

Kahdeksas- ja yhdeksäsluokkalaisilla oppilailla oli tänään taksvärkki. He tekivät koulussa tai kotona jotain työtä ja antavat rahat hyväntekeväisyyteen, tänä vuonna Bolivian nuorten hyväksi. Jotkut esimerkiksi perkasivat koulun pihassa kukkapenkkiä.

Die Acht- und Neunklässler hatten heute einen sogenannten Tagwerk. Sie haben in der Schule oder zu Hause gearbeitet und werden das Geld für die Wohltätigkeit spenden. Dieses Jahr geht das Geld den Jugendlichen in Bolivien.
Einige z.B. haben Unkraut von den Blumenrabatten auf dem Schulhof gejätet.

Jotkut imuroivat ja pesivät opettajien tai kyläläisten autoja.
Andere haben Autos der Lehrer oder der Dorfbewohner staubgesaugt und gewaschen.

2 kommenttia:

Yaelian kirjoitti...

Minäkin muistan Taksvärkkitapahtumia omalta kouluajaltani:-) Hienoa kun autetaan muualla asuvia vähemmän onnekkaita.

Kirlah kirjoitti...

Taqksvärkki on varmaan ollut kauan, ainakin jo minun lukioaikanakin.