perjantai 30. lokakuuta 2009

Halloween

Koulussa vietettiin halloween-päivää. Opettajainhuoneessa oli ruokaa ja juomaa. Juomassa vain oli karmea käsi.
In der Schule haben wir heute einen Halloween-Tag verbracht. Im Lehrerzimmer gab es etwas zu essen und trinken. Das Getränk mit einer furchtbaren Hand.

Monet opettajat ja oppilaat olivat pukeutuneet halloween-vaatteisiin. Lautasilla juoksi suuria muurahaisia.
Viele Lehrer und Schüler hatten sich in Halloween-Kleider angezogen. Auf den Tellern liefen grosse Ameisen.
Lopuksi oli myös arpajaiset, joissa palkintona oli keksejä ja lyhty. Minä en saanut mitään.
Zum Schluss gab es eine Lotterie. Man konnte Kekse oder eine Laterne gewinnen. Ich habe nichts bekommen.

5 kommenttia:

Nurkkalintu kirjoitti...

Tämä ei ole nyt halloween-juttu:
blogissani on sinulle kultainen tunnustus :-))
Saa ottaa, mutta saa myös jättää ottamatta.

Yaelian kirjoitti...

Huu,mikä käsi tuossa juomassa! Ja hauskat nuo hatut!
Lähdin vasta ihan muutama vuosi sitten Suomesta, mutten muista,että tuo Halloween-hulluttelu olisi jo noin laajaa.Hauskan värikästähän se on..

Kirlah kirjoitti...

Nurkkalintu: kiitos kiitos, pitääpä käydä kurkkaamassa.

Yaelian: se on meillä koulussa nyt ensimmäistä kertaa. Ja varmaan Halloween on vakiinnuttamassa asemansa suomalaisessa kulttuurissa. Sitä ei voi enää millään estää ;)

Hannele kirjoitti...

Hihi :)

Nyt syysloma, mutta joskus joissakin kouluissa on saanut vihreetä perunamuhennosta, pääkalloja (täytettyä paprikaa?) ja kokit pukeutuneet noidiksi..

Kirlah kirjoitti...

Hannele: tuossapa hyvä vihje ensi vuotta ajatellen!