maanantai 5. lokakuuta 2009

Syntymäpäivä - Geburtstag

Olin viikonloppuna vanhempien luona Länsi-Suomessa, Seinäjoella. Kuvissa kaupungin keskustaa, joka on Alvar Aallon suunnittelema. Vasemmalla ylhäällä Lakeuden Risti -kirkko. Oikealla alhaalla kaupungintalo.

Am Wochenende war ich bei meinen Eltern in West-Finnland, in Seinäjoki. Auf den Bildern sieht man etwas von der Stadtmitte, entworfen von dem berühmten finnischen Architekt Alvar Aalto . Oben links die Kirche Lakeuden Risti ("Kreutz der Ebene"), unten rechts das Stadthaus.
Äidillä oli syntymäpäivä. Hän täytti 80 vuotta. Ostimme hänelle polkupyörän, jossa on sähköakut. Pyörä kulkee kuin mopo.
Die Mutter hatte Geburtstag, sie wurde 80 Jahre alt. Wir haben ihr ein Fahrrad mit zwei elektrischen Akkus gekauft. Das Fahrrad fährt wie ein Mofa.

5 kommenttia:

Nurkkalintu kirjoitti...

Haikea olo tulee Seinäjoki-kuvia katsoessa. Opiskeluaikana tuli hyvin tutuksi Hki-Seinäjoki-rata.

Lämpimät 80-vuotisonnittelut äidillesi!
Hieno lahja.

Sauerkraut kirjoitti...

Hieno lahja tosiaan! Kölnissä näin samankaltaisen. Luulin papparaisen kehittäneen sen itse, mutta ehkä se olikin ostettu! :D

Kirlah kirjoitti...

Nurkkalintu:
Juu, nimenomaan tuo RATA Seinäjoki-Tampere tuli liiankin tutuksi.

Sauerkraut:
Hieno ja kuulemma jo kovassa käytössä. Siihen on kuulemma ostettu jo matkamittarikin!

Yaelian kirjoitti...

Onpa hyvä lahja,täälläkin noita sähköpyöriä näkyy aika paljon.

Kirlah kirjoitti...

Yaelian: ja oli kuulemma todella mieluisa lahja.
Rupesi tekemään itsellekin mieli sellaista.