tiistai 3. marraskuuta 2009

Aivotyötä - Gehirnarbeit

Metsässä on jo jääpuikkoja.
Im Wald gibt es schon Eiszapfen.


Pienet lammet ovat jäätyneet, mutta suuret järvet eivät.
Die kleinen Teiche sind zugefroren, die grossen Seen aber noch nicht.

Nyt on aikaa pelata vieraiden kanssa sanaristikkopeliä.
Jetzt hat man Zeit, mit den Gästen das Alphabet-Spiel zu spielen.

6 kommenttia:

Allu kirjoitti...

Täällä se peli on nimeltään Scrabble, tykkään kovasti pelata sitä. Meillä on sellainen pieni matkascrabblekin, jonka voi ottaa lentokoneeseenkin mukaan.

Nurkkalintu kirjoitti...

Kiitos hyvästä vinkistä! Meilläkin pelataan kenties jo huomenna =)

Sauerkraut kirjoitti...

Pari kesää sitten pelasimme työkaverin kanssa Alphabetiä ruotsiksi. Minä aina valitin, kuinka huonosti osaan ruotsia, niin hän keksi, että ehkä se peli auttaisi. :D

Kirlah kirjoitti...

Allu: kiitos, yritin etsiä oikeaa nimitystä, mutta en osannut.

Nurkkalintu: tämä on mukava peli, saavat aivot työskennellä, ei tunnu himphampulta.

Sauerkraut: Oikeassahan se kaveri varmaan olikin :D

Me muuten olemme muuttaneet kaikki äffät ja quut sun muut oudot kirjaimet enemmän suomalaisiksi. Ei meidän hermot kestäneet sitä, että ne jäi aina käteen.
Sitä paitsi suomalaiseen versioon olisi muutenkin pitänyt lisätä enemmän vokaaleja. Jotenkin ei kirjaimet ole suhteessa kielen rakenteeseen.

Allu kirjoitti...

Tässä yksi saksalaissuomalainen blogi, jonka sattumalta löysin:
http://blog.brigitte.de/finnland/

Kirlah kirjoitti...

Allu, linkit ovat aina tervetulleita. Vienkin oppilaat tänään tietokoneluokkaan tutkimaan saksankielisiä blogeja.