maanantai 23. marraskuuta 2009

Helsingin nähtävyyksiä - Sehenswürdigkeiten in Helsinki

Viikonloppuna Helsingissä. Katkeamaton jono Ateneumin taidemuseoon Picasso-näyttelyyn.
In Helsinki am Wochenende. Täglich gibt es eine unendliche Schlange in das Kunstmuseum Ateneum. Da findet eben die Ausstellung von Picasso statt.
Vihdoinkin onnistuin näkemään Temppeliaukion kirkon, joka on rakennettu ja hakattu luonnon kallioon vuonna 1969. Kallion päällä kirkon kattokupoli.
Endlich ist es mir gelungen, die Felsenkirche Temppeliaukio-kirkko zu sehen. Die Kirche ist in den natürlichen Felsen im Jahr 1969 hineingebaut worden. Auf den Felsen sieht man die Dachkuppel.
Temppeliaukion kirkko sisältä.
Die Temppeliaukio-Kirche von innen.

4 kommenttia:

Nurkkalintu kirjoitti...

Tuttu kirkko. Opiskeluaikana asustin siinä lähellä.

Kirlah kirjoitti...

Nurkkalintu, ja minulle se on tosi vieras. Olen yrittänyt päästä sinne jo useaan otteeseen, mutta aina epäonnistunut. Nyt vasta tärppäsi.

Heike L. kirjoitti...

Sehr interessant, dein blog! Freut mich, das finnische leben mitverfolgen zu können! :)

Schöne Grüße,

Heike

Kirlah kirjoitti...

Heike L. Danke schön und willkommen mit!