sunnuntai 1. marraskuuta 2009

Valmisteluja - Vorbereitungen

Valmistelut talvea varten puutarhassa on tehty. Lumimarja taistelee vielä kylmää vastaan.
Die Vorbereitungen auf den Winter im Garten sind gemacht worden. Die Schneebeere (symphoricarpos albus) kämpft noch gegen die Kälte.


Monet kasvit ovat saaneet suojaksi havuja pakkasia vastaan.
Viele Pflanzen haben Fichtenzweige als Schutz gegen Kälte und Frost bekommen.


Pienet omenapuut on suojattu jäniksiä ja kauriita vastaan verkolla.
Kleine Apfelbäume sind gegen Hasen und Rehe mit einem Netz geschütz worden.

Kanootti on tuotu kotiin rannasta.
Das Kanu ist vom Strand nach Hause gebracht worden.


Autoihin on vaihdettu nastarenkaat.
Die Autos haben Winterreifen mit Spikes bekommen.

6 kommenttia:

Nurkkalintu kirjoitti...

Lumimarjat ovat söpöjä.

Teillä on ahkeroitu.
Meillä ei. (Auto tosin on saanut alleen talvirenkaat.)

Hyvää alkavaa työviikkoa!

Kirlah kirjoitti...

Kiitos. Hyvää alkavaa viikkoa sinnekin, Nurkkalintu.

Tuula kirjoitti...

Meillakin tehtiin talveen valmistautuvia toita eilinen. Kerattiin mm kaikenlainen ylimaarainen roina pois lumen alta. Talvirenkaat piti vaihtaa jo silloin ensimmaisen lumen aikaan.

Kirlah kirjoitti...

Tuula, meilläkin on jouduttu talvirenkaat laittamaan jo kauan sitten. Tämä oli itse asiassa tyttären autoon, hän tuli Helsingin läheltä sitä varten. Siellä kun se on tullut ajankohtaiseksi vasta nyt.

Susy kirjoitti...

Olá,

Adorei as fotos dos lagos congelados,sei que é muito frio,mas é lindo!!
Interessante o cuidado com as pequenas árvores para os coelho não as atacrem.
Adorei seu blog!!!
Saúde e paz!!!
Susy Pavlov
Brasil

Kirlah kirjoitti...

Susy: !Bienvenido! Yo no comprendo portugues, pero un poco de espanol.

Leider kann ich nicht Portugiesisch verstehen, aber ein bisschen mit Hilfe der spanischen Sprache. Aber willkommen in meinem Blog!