keskiviikko 25. marraskuuta 2009

Vielä väriä - Noch etwas Farbiges

Kaunis valkoinen lumi on sulanut, on pimeää ja sumuista, märkää, ja vuoden pimein ja mustin aika on käsillä. Katselin ympärilleni, onko luonnossa mitään muuta väriä kuin mustaa ja harmaata. Ja totta totisesti. Puutarhassamme oli tämä kaunokainen!

Der schöne weisse Schnee ist geschmolzen, es ist dunkel und neblich, nass. Die dunkleste Jahreszeit ist da. Ich sah mich um, ob es irgendetwas Farbiges in der Natur geben würde. Und tatsächlich, in unserem Garten fand ich diese schöne Rose!
Ruusunmarjojakin on.
Auch Hagebutten gibt es.
Ja lumimarjoja. Und Schneebeeren.

Metsässä oli pieniä väriläiskiä: vasta kaadettujen leppien kantoja.
Im Wald gab es kleine farbige Flecken: orange Baumstümpfe der gefällten Erlen.
Ja puutarhassa tämä keltainen hanhikin kukka.
Und im Garten diese gelbe Blüte des Fingerkrauts.
Koristeomenapuu.
Zier-Apfel.

2 kommenttia:

Tuula kirjoitti...

Olitpas loytanyt paljon kauniita varilaiskia harmaan marraskuun lopusta!

Kirlah kirjoitti...

Itsekin oikein hämmästyin. Tuo ruusu hämmästyttää minua eniten. Tätä ennen pakkasta on ollut jo kauan ja aika paljonkin, ainakin -8 astetta. Ja lunta kesti myös melko kauan ja yhä ruusu vain ponnistaa.