lauantai 26. joulukuuta 2009

Arki alkaa jo jouluna - Der Alltag beginnt schon zu Weihnachten

Eilen oli vielä idyllinen talvisää.
Gestern hatten wir noch ein idyllisches Winterwetter.

Tänään alkoi lumisade, tuuli ja myrsky.
Heute begann es zu schneien, es ist windig und stürmisch.

Työtä riittää myös jouluna.
Auch zu Weihnachten gibt es Arbeit.


Tapaninpäivän joululaulut eivät ole kovin kristillisiä ja juhlavia. Tässä vanha joululaulu Nissepolkka, joka kertoo tanssivista tontuista - moderni versio.
Die Weihnachtslieder am Stefanitag sind nicht so christlich und festlich. Hier ein altes Weihnachtslied, Nissepolka, das von tanzenden Wichtelmännchen erzählt - eine moderne Version.

2 kommenttia:

Tuula kirjoitti...

Olipas se hauska ja vauhdikas. Ihan meinasi laittaa hengastyttamaan. ;)

Kirlah kirjoitti...

Tuula, totta on, hyvä ettei pidä pysäyttää välillä, että jaksaa loppuun asti :=D