lauantai 12. joulukuuta 2009

Jo neljä kynttilää - schon vier Kerzen

Tällaiselta näytti meillä eilen kello 14 töiden jälkeen, kun lähdimme syntymäpäiville.
So sah es bei uns gestern um 14 Uhr nach der Arbeit aus, als wir zum Geburtstag losfuhren.
Vaikka matka on pitkä, se kannattaa aina. Jo neljä kynttilää oli kakussa.
Obwohl die Fahrt lange dauert, lohnt es sich immer. Die Torte hatte schon vier Kerzen.

6 kommenttia:

Hannelen jouluparatiisi kirjoitti...

Luulin että 4:s adventtikynttilä..

Allu kirjoitti...

Und ich dachte auch, Kirlah feiert den 4. Advent zu früh, aber es war der vierte Geburtstag.

Nurkkalintu kirjoitti...

Onnellista uutta vuotta suloiselle 4-vuotiaalle!

Kirlah kirjoitti...

Hannele: ei tullut adventti mieleenkään. Ei kai Suomessa ole ainakaan kovin yleistä sytyttää adventtikynttilöitä sitä mukaa kuin adventtiaika etenee. En muuten tunne ketään, joka niin tekisi. Lapsenlapsi täytti 4 vuotta.

Allu: stimmt ja. Der Enkel hatte seinen vierten Geburtstag. Die Adventskerzen so wie in Deutschland sind nicht so üblich bei uns.

Nurkkalintu: kiitos! Välitetään onnittelut.

Annikki kirjoitti...

unohdit minut - huomenna sytytän kolmannen kynttilän - ja kaikki eri pituisia

Kirlah kirjoitti...

Annikki, niinpä tosiaan, kyllä joku Suomessakin adventtikynttilöitä sytyttelee. En vain muistanut, kun ensimmäiseksi olen kuullut siitä saksalaisilta.