maanantai 7. joulukuuta 2009

Pikkujoulut - Vorweihnachtsfeste

Pikkujoulukausi on alkanut. Kaikki yhdistykset, firmat ja yksityiset järjestävät pikkujouluja. Myös kunta järjestää työntekijöilleen pikkujoulun: tänä vuonna teatterimatka kaupunkiin ja sen jälkeen ravintolaan. En mene tänä vuonna mukaan.

Die Vorweihnachtszeit mit ihren Festen hat begonnen. Alle Vereine, Firmen und private Leute veranstalten Vorweihnachtsfeste, auf Finnisch "Kleinweihnachten" genannt. Auch unsere Gemeinde veranstaltet ihren Angestellten so ein Fest: dieses Jahr eine Fahrt ins Theater in die Stadt und danach ins Restaurant. Diesmal gehe ich aber nicht mit.

Tyttären firma järjestää työntekijöilleen laivaristeilyn. Siksi kissat ovat taas meillä ja näyttävät nauttivan elämästään.
Die Firma der Tochter veranstaltet ihren Arbeitnehmern eine Schiffkreuzfahrt. Darum sind die Katzen wieder bei uns und scheinen das Leben zu geniessen.

4 kommenttia:

Yaelian kirjoitti...

Söpöt kisut!

Kirlah kirjoitti...

Yaelian: ne ovat todellakin ihania. Ja parasta niissä taitaa olla, että ne ovat tavallaan kahden huushollin yhteisiä. Aina saa välillä olla vapaalla huolehtimisesta. Ja kuitenkin ne ovat kuin omia.

Nurkkalintu kirjoitti...

Kissakuvalle ei voi olla nauramatta! :D

Kirlah kirjoitti...

Nurkkalintu, se on todella huvittava ja se röhnöttää melkein aina noin.