sunnuntai 20. joulukuuta 2009

Suomalainen joululaulu - Finnisches Weihnachtslied

Päivät lyhenevät ja lyhenevät.
Die Tage werden immer kürzer.


Sydämeeni joulun teen, suomalainen joululaulu vuodelta 1988. Laulusta tuli heti suosittu.
Ein finnisches Weihnachtslied vom Jahr 1988. Das Lied wurde sofort sehr populär und beliebt.
("In meinem Herzen mache ich Weihnachten")

6 kommenttia:

Tuula kirjoitti...

Kylla tuolla Loirilla on mahtava aani! Ja laulussa on sellaista tyypillista suomalaista melankoliaa.

Kirlah kirjoitti...

Tuula, täytyy sanoa, että Loiri on onnistunut tässä laulussa, vaikka en kauheasti ole pitänyt yleensä hänen äänestään.

Allu kirjoitti...

Tätä laulua soitti yhtenä jouluna meidän Klassikradio, tosin taisi olla jonkun kuoron laulamana, ei ainakaan Loirin. Oikein hätkähdin, kun kuulin suomalaista musiikkia.

Kirlah kirjoitti...

Meillä on paljon hyviä omia joululauluja, niitä voisi enemmänkin levittää kansainväliseen tietoisuuteen.

Vallaton mummeli kirjoitti...

Tämä laulu oli todella jo klassikko syntyessään.

Kirlah kirjoitti...

Vallaton: totta. Mutta eipä ihmisiä enää viehätä mikään kaunis. Juuri eilen illallahan televisiossakin puhuttiin siitä, että moni kaipaisi reippaampaa menoa jouluksi. No onhan meillä niitäkin: on Sika, Nisset ja nasset ja vaikka kuinka, jotka tuntuvat minusta sopivilta vasta tapaninpäivästä lähtien.