tiistai 22. joulukuuta 2009

Viimeinen koulupäivä - Letzter Schultag

Eilen oli koulussa joulujuhla. Joka luokka esitti ohjelmaa: näytelmiä, leikkejä, kilpailuja, laulua. Tänään mentiin kirkkoon ja jaettiin todistukset. Joululoma alkoi!
Gestern hatten wir das Weihnachtsfest in der Schule. Jede Klasse hatte Programm: Schauspiele, Spiele, Wettbewerbe, Singen. Heute gingen wir noch in die Kirche und die Schüler haben Zeugnisse bekommen. Weihnachtsferien haben begonnen!!

Koulun jälkeen rehtorilla oli pienet läksiäiset. Hän lähtee toiseen työpaikkaan. Saimme glögiä ja joulutorttua.
Nach der Schule hatte der Schulleiter noch ein kleines Abschiedsfest. Er hat eine neue Stelle bekommen. Wir haben Glühwein (eigentlich heissen Saft mit Mandeln und Rosinen) und Weihnachtsgebäck aus Blätterteig bekommen.

5 kommenttia:

Nurkkalintu kirjoitti...

Rentouttavaa ja virkistävää joululomaa!

Kirlah kirjoitti...

Kiitos kiitos, Nurkkalintu.

Hannelen jouluparatiisi kirjoitti...

Mukavia joulun päiviä.

(Mikä himmeli on ruattiks?)

Kirlah kirjoitti...

Kiitos Hannele ja kiitos myös kysymyksestä, himmeli on ruotsiksi halmmobil.

♥ Hannele kirjoitti...

tack för svaret.