keskiviikko 3. helmikuuta 2010

Tuliaisia ystävälle - Mitbringsel dem Freund

Itsetehtyjä ystävänpäivälahjoja ja tuliaisia kylään mennessä: suklaaomenoita.
Selbstgemachte Geschenke den Freunden am Valentinstag, oder Mitbringsel, wenn man zu Besuch geht: Schokoladenäpfel.
Näin ne tehtiin: otetaan syksyllä kuivattuja omenoita.
So wurden sie gemacht: man nimmt im Herbst getrocknete Äpfel.
Laitetaan astia kuumaan veteen ja sulatetaan suklaa.
Man legt in heisses Wasser eine Schüssel, wo man Schokolade schmelzen lässt.

Kun suklaa on sulanut, omenat kastetaan suklaaseen ja laitetaan kuivumaan.
Wenn die Schokolade zerschmolzen ist, tunkt man die Apfelscheiben in die Schokolade ein und lässt die Äpfel trocknen.

4 kommenttia:

Tuula kirjoitti...

Ihana idea! Tuollaisia voisin tehda minakin.

Yaelian kirjoitti...

Hieno lahjaidea Kirlah! Kiitos:-)

Kirlah kirjoitti...

Minulle vain kävi huonosti toisella kerralla: suklaa taisi kuumentua liikaa, meni rakeiseksi ja kaikki oli pilalla.
Tai sitten suklaa ei ollut sopivaa tähän tarkoitukseen, ei ollut nimittäin taloussuklaata.

Vallaton mummelih kirjoitti...

Mielenkiintoista, vaikken niin suklaasta piittaakaan, mutta on ystäviä, jotka piittaavat :)