maanantai 22. maaliskuuta 2010

Palapeittoja - Decken aus kleinen Stückchen

Kuukausi sitten eräs tuttava tuli meille lankojensa kanssa ja halusi, että opetan häntä virkkaamaan. Hän halusi tehdä paloista shaalin. Innostuin itsekin virkkaamaan paloja, ja tässä on tulos. Kaikki langat tähän olen värjännyt kasveilla.

Vor einem Monat kam eine Bekannte zu uns und wollte, dass ich ihr Häkeln beibringen würde. Sie wollte einen Schal aus kleinen Stückchen machen. Auch ich habe jetzt kleine Stückchen gehäkelt, und hier das Ergebnis. Alles Garn für diese Decke habe ich mit Pflanzen gefärbt.

Olen joskus kertonut, että olen tehnyt paljon kanavatöitä. Niistä jää paljon lankoja tähteelle. Nyt aion tehdä myös näistä langanpätkistä pienen peiton tai shaalin.
Irgendwann habe ich wohl erzählt, dass ich viele Kanevas-arbeiten gemacht habe. Es bleibt immer viel Garn übrig und jetzt will ich aus allen diesen Garnstückchen eine kleine Decke oder einen Schal häkeln.

5 kommenttia:

Nurkkalintu kirjoitti...

Kaunis ja lämminsävyinen palapeitto.

Mummoni teki samalla mallilla peittoja, mutta enpä silloin aikanaan ollut kiinnostunut pyytämään opetusta.
Ohjeita varmaan löytyy netistäkin.

Rosina kirjoitti...

Tosi upeat värit!
Olen vihreänä kateudesta:)

Kirlah kirjoitti...

Nurkkalintu: Kasvivärjätyissä langoissa on se hyvä puoli, että ne sopivat kaikki toistensa kanssa. En minäkään nuorena ollut yhtään kiinnostunut esim. kasvivärjäyksestä, vaikka käsitöitä muuten teinkin.

Rosina: vihreänä :)
Vihreää saa mm. lupiinista, järviruo´osta, raparperista, kanervasta... :D

pianistms kirjoitti...

Sanopa, miten ihmeessä ehdit tehdä kaiken - olet takuulla kloonautunut!Aivan ihanaa kädenjälkeä.

Kirlah kirjoitti...

pianistms: käsitöitähän voi tehdä televisiota katsoessa tai sen sijaan! Sitä paitsi tämäkin on tosi nopea tehdä.