lauantai 27. maaliskuuta 2010

Pilkkikisat - Wettbewerb im Eisangeln

Tänään järjestettiin opettajien jokavuotiset pilkkikisat. Tänä vuonna oli mukana 17 henkeä. Koko viikon oli kaunis auringonpaiste, ja juuri tänään oli pilvistä. Mutta tulipa enemmän kaloja.
Wir Lehrer veranstalten jedes Jahr ein Wettbewerb im Eisangeln. Heute haben 17 Personen teilgenommen. Die ganze Woche hatten wir es sehr schön sonnig aber eben heute ist es wolkig. Aber wir haben mehr Fische bekommen.

Tässä on minun saaliini.
Das hier ist meine Beute.
Tässä kiertopalkinnot. (Lyhdyt eivät ole palkintoja). Meillä on kolme sarjaa: miehet, naiset ja nuoret. En saanut kiertopalkintoa, mutta sain lampun polkupyörään.

Hier die Wanderpreise. (Die Laternen sind aber keine Preise). Wir haben immer drei Serien: Männer, Frauen und Jugendliche. Ich habe keinen Wanderpreis bekommen, aber ich habe eine Lampe für das Fahrrad bekommen.

Onkimisen jälkeen oli ruokailu: lohikeittoa.
Nach dem Eisangeln hatten wir das Essen: Lachssuppe.

Myös haitarimusiikkia.
Auch Musik mit dem Ackordeon.
Kotona tyttären kissat jo odottivat, että heille keitetään ahvenet.
Zu Hause warteten die Katzen der Tochter schon eifrig, dass die Barsche ihnen gekocht werden.

2 kommenttia:

Nurkkalintu kirjoitti...

Hieno kalasaalis.
Mainio kissa & kalat-kuva :)

Kirlah kirjoitti...

Nurkkalintu:
Pieniä vain ovat kalat. Ei kukaan saanut isoja kaloja tällä kertaa, mutta onpahan kissakaloja.