tiistai 23. maaliskuuta 2010

Pilkkimässä - Eisangeln

Maaliskuu on parasta talvea, sillä silloin on kirkasta, kuivaa, aurinkoista. Menimme tänään pilkille. Ensin porattiin reikä jääkairalla. Jää oli ainakin puoli metriä paksua.

Der März ist die beste Zeit im Winter. Dann ist es gewöhnlich klar, trocken, sonnig.
Wir gingen heute Eisangeln. Zuerst haben wir ein Loch ins Eis gebohrt. Das Eis ist mindestens einen halben Meter dick.
Sitten vaaleanpunainen toukka koukkuun ja onki veteen.
Dann eine rosa Larve in den Haken und die Angel ins Wasser.
Odotusta, odotusta... Jäällä oli paljon muitakin ihmisiä pilkkimässä. Ei yhtään kalaa!
Uusia reikiä, odotusta... ei kalaa. Mutta saimme aurinkoa!

Nur warten und warten... Auf dem Eis gab es auch viele andere Leute Eisangeln. Aber keine Fische! Neue Löcher, warten... keinen Fisch. Aber wir haben uns gesonnt.

Ei kommentteja: