sunnuntai 18. huhtikuuta 2010

Vaihtelevaa säätä - Abwechslungsreiches Wetter

Sää Suomessa on vaihtelevaa. Eilen oli vielä aurinkoista. Pähkinäpensas on ensimmäisiä kukkivia kasveja keväällä (samoin leppä).
Das Wetter in Finnland ist abwechslungsreich. Gestern war es noch sonnig und schön. Der Haselstrauch ist eine der ersten blühenden Pflanzen im Frühling. (So auch die Erle).

Tiedän vain yhden paikan, jossa sitä täällä kasvaa: päiväkodin puutarha. Tässä päiväkoti, entinen pappila.
Ich kenne nur eine Stelle, wo er hier wächst: im Garten des Kindergartens. Hier der Kindergarten, das ehemalige Pfarrerhaus.
Sodanaikainen bunkkeri, ei lunta enää täälläkään.
Ein Bunker von der Kriegszeit. Auch hier gibt es keinen Schnee mehr.
Mutta mitä oli tapahtunut yöllä? Tänä aamuna oli kaikki taas lumen peitossa kuten ennenkin. Eipähän käy yksitoikkoiseksi!
Aber was ist in der Nacht passiert? Heute morgen war alles wieder mit Schnee bedeckt, wie seit Monaten! Eintönig wird es also nicht!

3 kommenttia:

Tuula kirjoitti...

Taalla sataa myos lunta tanaan. Maa aivan valkoinen.

Nurkkalintu kirjoitti...

Meidän kohdassa sataa räntää. Hyvä, että huuhtelee vähän lepän siitepölyjä.

Kirlah kirjoitti...

Tuula: Mutta onneksi tähän vuodenaikaan lumi sulaa nopeasti. Välillä kyllä alkaa harmittaa...

Nurkkalintu: allergiset todella taitavat olla tyytyväisiä :)