lauantai 8. toukokuuta 2010

Kylmää kevättä - Kalter Frühling

Lumet ovat lähteneet jo kauan sitten, mutta kevät edistyy hitaasti, sillä on kovin kylmää, tänään vain +4 astetta. Mutta huomiseksi on luvattu +15! Ensimmäiset kevätkukat kuitenkin kukkivat, tässä skilla.
Der Schnee ist schon lange weg, aber der Sommer kommt sehr langsam, denn es ist noch sehr kalt, heute nur +4 Grad. Aber die Vorhersage für morgen ist sogar +15! Die ersten Frühlingsblumen blühen. Hier der Sibirische Blaustern, scilla sibirica.

4 kommenttia:

Tuula kirjoitti...

Taallakin on ollut hirvittavan kylma kevat. Mutta nyt kuulemma viikonloppuna olisi kaunista ja lamminta. Toivottavasti.

pianistms kirjoitti...

Sama täällä, hrrrkylmää.

Kirlah kirjoitti...

Tuula: Ei uskoisi, että muka ilmasto lämpenee!

pianistms: Eikös Lounais-Saksassakin tullut takatalvi, ainakin täällä näytettiin telkkarissa paksua lumipeitettä muutama päivä sitten.

Anonyymi kirjoitti...

ubuntu sagt:

Der Schnee ist schon lange weg, aber der Sommer kommt sehr langsam, denn es ist noch sehr kalt, heute nur +4 Grad. Aber die Vorhersage für morgen ist sogar +15! Die ersten Frühlingsblumen blühen. Hier der Sibirische Blaustern, scilla sibirica.

ist falscher Stil. Richtig ist:

Der Schnee ist schon lange weg, aber der Sommer kommt sehr langsam, denn es ist noch sehr kalt, heute nur +4 Grad. Die Vorhersage für morgen ist sogar +15! Die ersten Frühlingsblumen blühen. Hier der Sibirische Blaustern, scilla sibirica.

oder

Der Schnee ist schon lange weg, aber der Sommer kommt sehr langsam, denn es ist noch sehr kalt, heute nur +4 Grad. Aber die Vorhersage für morgen ist +15! Die ersten Frühlingsblumen blühen. Hier der Sibirische Blaustern, scilla sibirica.