lauantai 29. toukokuuta 2010

Raparperi on hyödyllistä - Rhabarber ist nützlich

Meillä on valtavat määrät raparperia. Ja varret melkein yhtä paksut kuin ranne!
Wir haben furchtbar viel Rhabarber. Und die Stengel ebenso dick wie das Handgelenk!

Olen tehnyt siitä mehua, kiisseliä ja piirakkaa. Lehdillä olen värjännyt lankaa. Olen antanut tuttaville ja naapureille varsia ja juuria. Silti se vain lisääntyy!
Ich habe Saft, Grüze und Kuchen gemacht. Mit Blättern habe ich Wollgarn gefärbt. Ich habe allen bekannten und Nachbarn Stengel und Wurzeln gegeben. Trotzdem vermehrt sich die Pflanze nur!

2 kommenttia:

pianistms kirjoitti...

Lähetäpä tänne juurenpala! Joskus ostamani alku läkähtyi jostain syystä. Mieheni rakastaa raparperia. Jos en silloin kauan sitten olisi sattumoisin keittänyt hänelle raparperihilloa, ei hän varmaan olisi huomannut rakastua minuun.

Kirlah kirjoitti...

pianistms: jo vain se passaa, kunhan osoite on tiedossa.
Meidän ei tule itse syödyksi kovinkaan paljon raparperia. Joskus pakastinkin sitä talveksi, mutta ei tullut syödyksi.