sunnuntai 16. toukokuuta 2010

Taas pääkaupungissa - Wieder in der Hauptstadt

Kolme päivää Helsingissä. Kylmän kevään jälkeen tuli yhtäkkiä helleaalto koko Suomeen, 25-28 astetta.
Drei Tage in Helsinki. Nach dem kalten Frühling kam plötzlich eine Hitzewelle nach dem ganzen Finnland, 25-28 Grad.
Nähtiin taidetta, elokuvaa, musikaalia, kauppoja, luontoa ja valtava määrä ihmisiä.
Wir haben Kunst, Film, Musikal, Geschäfte, Natur und furchtbar viele Leute gesehen.
Kuuluisa tavaratalo Stockmann ja Kolmen sepän patsas.
Das berühmte Kaufhaus Stockmann und die Statue der Drei Schmiede.
Näkymä mereltä kaupunkiin.
Ein Blick vom Meer auf die Stadt.

Ja valtava määrä lintuja: joutsenia, lokkeja, meriharakoita ja kanadanhanhia.
Und eine grosse Menge Vögel: Schwäne, Möwen, Austernfischer und Kanadagänse.

Helsingistä löytyy vielä lisää vuokkoja: keltavuokko.
Und in Helsinki kann man noch eine weitere Anemonenart finden: Gelbes Windröschen.

4 kommenttia:

♥ Hannele kirjoitti...

Kesäisen näköistä.

Kirlah kirjoitti...

Hannele, kesä tuli hujauksessa. Siirryttiin suoraan karvatakkikaudesta uimapukuihin.

Rosina kirjoitti...

On niin tuttuja maisemia, mukavaa katseltavaa.
Ehkä kesällä pääsemme kiertelemään niin keskustaa kuin Hakaniemeäkin. Toivottavasti.

Kirlah kirjoitti...

Rosina: minulle sen sijaan opiskelukaupungin Tampereen maisemat tuottavat aaah-elämyksiä.