tiistai 11. toukokuuta 2010

Uutta rakennetaan - Neues wird gebaut

Tänään kävimme ystäväni kanssa Mikkelissä ostoksilla. Koko kaupunki on yhtä rakennustyömaata.
Heute war ich mit meiner Freundin in der Stadt Mikkeli einkaufen. Die ganze Stadt ist eine einzige Baustelle.

Koko keskusta on revitty auki ja maan alle rakennetaan parkkipaikkoja. Vieressä oleva tavaratalokin remontoidaan yhtaikaa.
Die ganze Stadtmitte ist abgerissen worden und unter der Erde werden Parkplätze gebaut. Ein grosses Kaufhaus daneben wird gleichzeitig renoviert.

Positiivista on se, että oppilaat saavat maalata taidetta suojaseiniin.
Das Positive ist, dass die Schüler Kunst an die Schutzwände malen dürfen.
Ostimme kiloittain lankaa, jota värjäämme kasveilla.
Wir haben kiloweise Garn gekauft, um sie dann mit Pflanzen zu färben.

Ei kommentteja: