torstai 8. heinäkuuta 2010

Ihana kesä - Der herrliche Sommer



Joka viikko alkaa puutarhassa kukkia uudet kukat.
Jede Woche erscheinen im Garten neue Blumen.
Muisto isästä, joka kuoli viime viikonloppuna. Tämän ruusun on isä tuonut Karjalasta entiseltä kotipaikaltaan monta vuotta sitten.
Eine Erinnerung an den Vater, der am letzten Wochenende starb. Er hat diese Rose von Karelien gebracht, von seiner ehemaligen Heimatstelle.
Tätä keltaista ruusua rakastan eniten. Keltaiset kukat ovat lempikukkiani.
Diese gelbe Rose liebe ich am meisten, weil gelbe Blumen meine Lieblingsblumen sind.

Hellettä jo monta päivää. Eilen asuimme Suomen kuumimmassa paikassa, yli 30 astetta varjossa.
Ei voi valittaa, kun muistaa tämän. 60 astetta eroa!

Schon seit vielen Tagen ist es heiss. Gestern haben wir an der heissesten Stelle im ganzen Land gewohnt, über 30 Grad im Schatten. Aber man kann nicht klagen, wenn man sich an dieses erinnert. 60 Grad Unterschied!

4 kommenttia:

Rosina kirjoitti...

Varmaan mukavaa asua Suomen kuumimmassa paikassa:)
Mutta nyt varmaan saatte kovia ukkossateita ja salamoita, toivottavasti eivät aiheuta suuria vahinkoja.

Kirlah kirjoitti...

Rosina: kaikki ukkoset ja sateet ovat menneet ohi, juuri täällä meillä ei ole satanut yhtään pitkään aikaan. Alkaa olla aika kuivaa. Pitää kastella kasvimaata ja kukkia iltaisin.

Pia kirjoitti...

Ihastuin blogiisi...voi kun sais helteet takas,nyt on niin kylmä ja joka päivä sataa...nyyh

Kirlah kirjoitti...

Pia: voi surkeus, mutta toivotaan, että tulee vielä lämpimiä päiviä syyskuussakin.