lauantai 31. heinäkuuta 2010

Keitin punajuuria - Ich habe Rote Beeten eingekocht


Puutarhassa on alkanut sadonkorjuu. Tänään keitin jo puolet punajuurista. Loput jätin kasvamaan.
Die Erntezeit im Garten hat begonnen. Heute habe ich die Hälfte der Roten Beeten eingekocht. Den Rest lasse ich noch wachsen.


Minulla on nyt jo seitsemän litraa punajuuria säilöttynä talveksi.
Ich habe jetzt schon sieben Liter eingekochte Rote Beeten für den Winter.

2 kommenttia:

Yaelian kirjoitti...

Nam,tuoreet pikku punajuuret ovat ihania!Minkälaiseen liemeen nuo säilötään?

Kirlah kirjoitti...

Yaelian: syön melkein joka aterialla punajuuria talvella, jos ne vain sopivat jonkun ruuan kanssa. Ja omat ovat jotenkin parhaimman makuisia.
Tällaisen liemen teen:
2 dl etikkaa, 6 dl vettä, 2 dl sokeria, kokonaisia maustepippureita, valkopippureita ja inkiväärejä.
Liemen määrää tietysti lisään punajuurimäärän mukaan, mutta tuossa suhteessa.