lauantai 30. lokakuuta 2010

Lissabonissa - In Lissabon

 Syyslomalla viikko Lissabonissa Portugalissa kului kuin siivillä. Taloja, taloja, taloja. Näkymä kaupungille Castelo de São Jorgen linnasta katsottuna.
In den Herbstferien verging eine Woche in Lissabon in Portugal wie im Flug. Häuser, Häuser und immer nur Häuser. Ein Blick über die Stadt von der Festung Castelo de São Jorge.

 Vanha kaupunki Bairro alto.
Die Altstadt Bairro alto.

 Belemin kaupunginosassa on turistin pakko ainakin käväistä. Sinne pääsee raitiovaunulla 15 keskikaupungilta. Kuvassa Mosteiro dos Jerónimos, Hieronymoksen luostari. Paikallinen koulu sattui samaan aikaan vierailulle.
Belemin alueella on myös valtava kulttuuripalatsi, merenkulkumuseo, löytöretkien massiivinen muistomerkki, museoita, aivan valtavasti katsottavaa moneksi päiväksi.

Der Stadtteil Belem ist ein Muss für die Touristen. Dahin kann man z.B. mit der Strassenbahn 15 von der Stadtmitte fahren. Hier auf dem Bild Mosteiro dos Jerónimos, das Hieronymus-Kloster. Auch die lokale Schule war zu Besuch gekommen.
Auf dem Gebiet Belem gibt es auch ein riesiger Kulturpalast, Seefahrtsmuseum, das massive Entdecker-Denkmal, viele andere Museen... unheimlich viel zu sehen für viele Tage.

 Lissabonin lähellä Sintran kaupungissa Penan satumainen linna.
Das märchenhafte Schloss Pena in der Stadt Sintra, in der Nähe von Lissabon.

Penan linnasta näkymä maurilaislinnalle Castelo dos Mouros. Sinne kannattaa kävellä Penasta.
Die Maurenburg Castelo dos Mouros von dem Schloss Pena gesehen. Es lohnt sich dahin von Pena zu Fuss zu gehen.


Tällaisia puita ei kasva Suomessa!
Solche Bäume wachsen in Finnland nicht!

2 kommenttia:

Pia kirjoitti...

kauniita taloja vanhassa kaupungissa.

Kirlah kirjoitti...

Pia: siellähän oli kauniita mutta myös rumia. Paljon olisi myös korjauksen tarpeessa. Mutta kummallista minusta aina, että kun jokin talo oli saatu korjatuksi hienoksi, joku heti räväytti graffitit pintaan.