lauantai 6. marraskuuta 2010

Tänään liputetaan taas - Heute wird wieder geflaggt

 Tänään on pyhäinpäivä. Monet vievät kynttilöitä kuolleitten omaistensa haudoille.
Heute ist der Tag Allerheiligen. Die Leute bringen heute Kerzen auf die Gräber der gestorbenen Angehörigen.

 Tänään on myös ruotsalaisuuden päivä. Suomenkieliset viettävät sitä yleensä vain liputtamalla. Kuvassa ruotsalainen kansallispukuinen nukke.
Heute ist auch der Tag der Finnlandschweden. Die Finnischsprachigen feiern den Tag kaum,  es wird nur geflaggt.
Auf dem Bild eine schwedische Trachtenpuppe.


Ruotsalaisuuden päivä on oikeastaan suomenruotsalaisten kansallispäivä. Tapa tulee Ruotsista, jossa vietetään Kustaa Aadolfin päivää. Kuvassa Kustaa Aadolf -leivos.
Tag der Finnlandschweden ist ein Nationaler Feiertag der Finnlandschweden. Die Sitte kommt aus Schweden, wo der Tag Gustav Adolfstag heisst. Auf dem Bild Gustav Adolf -Gebäck.

Ei kommentteja: