tiistai 21. joulukuuta 2010

Joululoma alkoi - Weihnachtsferien haben begonnen


Tänään oli viimeinen koulupäivä. Aamulla oli joulukirkko ja sen jälkeen oppilaat saivat riisipuuroa ja luumukiisseliä. Opettajilla oli vielä kaikkien koulujen yhteinen glögitilaisuus, jossa laulettiin joululauluja. Sitten alkoi joululoma. Vasta 5.1. alkaa koulu taas. Kuvassa oppilaiden tekemä kuusi.
Heute hatten wir den letzten Schultag. Am Morgen hatten wir Weihnachtskirche und danach haben die Schüler Reisbrei und Pflaumensuppe bekommen. Die Lehrer aller Schulen hatten noch ein gemeinsames Beisammensein mit heissem Saft und Weihnachtskuchen aus 
Blätterteig. Dann wurden Weihnachtslieder gesungen. Danach haben die Weihnachtsferien begonnen. Erst am 5.1. beginnt die Schule wieder. Auf dem Bild eine Fichte, die die Schüler aus Papier gemacht haben.
Aurinkokin paistoi tänään. Kuva kello 12. Korkeammalle aurinko ei jaksa nousta.
Auch die Sonne hat heute geschienen. Das Bild um 12. Uhr. Höher kann die Sonne nicht aufgehen.

4 kommenttia:

Sauerkraut kirjoitti...

Mukavaa joulunaikaa ja rentouttavaa lomaa Sinulle! :)

Kirlah kirjoitti...

Kiitos Sauerkraut! Toivottavasti keksin kirjoittamista myös ensi vuonna :)

Marja-Leena kirjoitti...

Kirjoittamista varmasti keksit, jos vain viitsit. Arvostan tätä blogiasi! Kiitos viitseliäisyydestä!

Kirlah kirjoitti...

Marja-Leena: hihii, kyllä taitaa olla niin päin, että viitsisin kyllä, mutta kekseliäisyys loppuu :(
Minulla on tunne, että toistan itseäni.