torstai 30. joulukuuta 2010

Lappia talvella - Lappland im Winter

 En ole itse käynyt  Lapissa koskaan talvella, mutta onneksi ystävä on, ja lähetti minulle kuvia. Auringonlasku napapiirillä.
 Ich selbst bin noch nie in Lappland im Winter gewesen, aber zum Glück hat meine Freundin das gemacht und mir schöne Bilder geschickt. Der Sonnenuntergang am Polarkreis.


Lapissa ilma on vielä puhdasta. Sen tietää siitä, että puissa on naavaa, jota täällä etelämpänä näki vielä minun lapsuudessani.
In Lappland ist die Luft noch rein. Das weiss man davon, dass die Bäume noch Bartflechte haben. Das ist etwas, das man hier südlicher nicht mehr sehen kann. In meiner Kindheit hat man so was noch im ganzen Land gesehen.

En ole koskaan ollut poroajelullakaan.
Auch mit einem Rentierschlitten bin ich noch nie gefahren.

Ei kommentteja: