sunnuntai 26. joulukuuta 2010

On joulu - Es ist Weihnachten

 Tänään on tapaninpäivä ja otetaan rauhallisesti. Luetaan lahjakirjoja ja syödään suklaata.
Heute ist der zweite Weihnachtstag, der Stephanstag, und wir nehmen es mit Ruhe. Es wird Geschenkbücher gelesen und Schokolade gegessen.

 Joulukukat ja kynttilät tuovat tunnelmaa.
Weihnachtsblumen und Kerzen bringen Weihnachtsstimmung.



Aattona olimme lapsenlapsen luona. Joulupukki toi paljon lahjoja.
Am Heiligabend waren wir bei dem Enkel. Der Weihnachtsmann hat viele Geschenke gebracht.


 Tällaiselta näytti siellä kadulla, kun lähdimme eilen kotiin.
So sah es da auf der Strasse aus, als wir gestern nach Hause fuhren.

2 kommenttia:

Marja-Leena kirjoitti...

Hienoja kuvia. Voisin taas ruveta kirjeenvaihtoon saksaksi kuten tein kouluaikoina. Kävisin aina välillä hakemassa täältä apua. ;)

Kirlah kirjoitti...

Marja-Leena: tämä blogihan on alun perin perustettukin opiksi ja hyödyksi ihmisille ;)