lauantai 19. helmikuuta 2011

Saammeko valittaa - Dürfen wir klagen

 Metsässä on tällaisia koloja. Kauriit ovat kaivaneet ja etsineet ruokaa.
Im Wald findet man solche Löcher. Die Hirsche haben etwas zu fressen gesucht.

 Mutta ei se mikään ihme ole. Tässä pakkasessa.
Joku väittää, että suomalaiset aina valittavat! (Kuva toissapäivältä).
Aber es ist kein Wunder in dieser Kälte. 
Es wird auch behauptet, dass die Finnen immer nur klagen! (Das Bild von vorgestern).

 Mutta onko syytä valittaa? Meillähän on niin vaihtelevaa. Ei käy yksitoikkoiseksi :(
Aber es gibt keinen Grund zu klagen! Bei uns ist es ja so wechselhaft. Es wird nie langweilig :(

Muistaako kukaan enää näitä lämpötiloja viime kesältä? Järvi oli ainoa paikka, jossa saattoi hengittää.
Aber die Leute haben wohl diese Temperaturen vom letzten Sommer vergessen! Der See war die einzige Stelle, wo man richtig atmen konnte.

3 kommenttia:

anja kirjoitti...

Voi kyllä muistetaan kesän lämpöiset vedessä lillumiset. Jospahan pian taas kääntyisi säät niitä kohti.

Tuula kirjoitti...

Kylla ovat isot nama lampotilaerot taalla Pohjolassa! Meilla ei onneksi ole nyt kovia pakkasia, jos -15 ei ole kova. Mutta lunta on tullut ihan omiksi tarpeiksi jo.

Kirlah kirjoitti...

Anja: koska talvi oli näin kylmä, eiköhän kesäkin ole vastaavasti yhtä kuuma ja kuiva? Ainakin toivotaan niin.

Tuula: hämmästyttävän suuria ovat lämpötilaerot. Ja ihmeen sopeutuvainen on ihminen. Mutta toisaalta aina on kärvisteltävä: odotettava, että tulisi leudompaa, että kykenee ryhtymään johonkin toimeen.