lauantai 26. maaliskuuta 2011

Markkinat - Der Markt

Markkinat neljä kertaa vuodessa. Tänään olivat vuoden ensimmäiset, Maria-markkinat. Sää oli  hieno, mutta kylmä, -7 astetta
In unserem Dorf gibt es viermal im Jahr einen Markt. Heute hatten wir den ersten Markt des Jahres, den Maria-Markt. Das Wetter war schön, aber kalt, -7 Grad.

Myytävänä oli vaatteita, koreja, karkkia, leivonnaisia, kuumaa makkaraa, leluja, kaikkea mahdollista. Ihmisiä ei ollut vielä paljon, sillä olin siellä jo aamulla kello 9. Ostin kaksi kiloa karkkia!
Es gab alles Mögliche zum Verkauf: Kleider, Körbe, Bonbons, Gebäck, heisse Würstchen, Spielzeuge usw. Am Morgen um 9 Uhr, wenn ich da war, gab es noch nicht viele Leute.

Ei kommentteja: