torstai 23. kesäkuuta 2011

Ensimmäiset kotimaiset - Die ersten einheimischen

 Tänään söimme kesän ensimmäiset kotimaiset mansikat. Ihania!
Heute haben wir die ersten einheimischen Erdbeeren des Sommers gegessen, einfach herrlich!

Söimme myös ensimmäiset kotimaiset uudetperunat voisulan ja sillin kanssa.
Tässä tavaramerkki Ahti.
-Ahti oli vedenjumala ja kalaonnen tuoja suomalaisessa mytologiassa.

Wir haben auch die ersten einheimischen Neukartoffeln mit Butter und Hering gegessen.
Das hier ist das Markenzeichen Ahti.
-Ahti war der Meeresgeist der finnischen Mythologie. Er hat auch das Fischglück gegeben.

2 kommenttia:

Tuula kirjoitti...

Oh nam nam nam. Uusia perunoita ja sillia. Ja kun on viela kotikaljaa paalle, niin voiko sen parempaa kesaruokaa ollakaan.

Kirlah kirjoitti...

Tuula: hyvää! Mutta pitemmän päällä saattaisi käydä yksitoikkoiseksi.