tiistai 26. heinäkuuta 2011

Kesällä tanssilavalla - Auf dem Tanzboden im Sommer

Tämäkin on tyypillistä suomalaista kulttuuria. Maalla on vielä tanssilavoja, joissa nuoret tapaavat toisiaan. Esiintymislavalla bändi soittaa ja miehet hakevat naisia tanssimaan, tai päinvastoin. Useimmat lavat ovat vain kesäisin toiminnassa.
Tämä on Syvälahden tanssilava Kangasniemellä.

Auch das ist typisch finnische Kultur: Auf dem Lande gibt es noch überall Tanzböden, wo die Jugendlichen sich treffen können. Auf der Bühne spielt eine Band und die Männer fordern Frauen zum Tanzen auf, oder auch umgekehrt. Die Meisten Tanzböden sind nur im Sommer im Betrieb.
Das da oben ist der Tanzboden Syvälahti in Kangasniemi.
Pistohiekan lava Puumalassa.
Der Tanzboden Pistohiekka in Puumala.

 Pukkilansaari Isossakyrössä.
Pukkilansaari in Isokyrö.

 Tällaiselta voi näyttää sisältä.
So kann es drinnen aussehen.
 Lavalla voidaan tanssia kaikenlaista: tangoa, valssia, humppaa, rokkia...
Man kann allerlei Tänze tanzen: Tango, Walzer, Humppa, Rock...

Ei kommentteja: